Alessia Cara 版的 How Far I'll Go

 

迪士尼電影版的 How Far I'll Go

 

Alessia Cara - How Far I'll Go


I've been staring at the edge of the water
我一直凝視著海的邊緣
'Long as I can remember, never really knowing why
在我有記憶以來 從來不知道真正的原因
I wish I could be the perfect daughter
我希望我可以當一個完美的乖女兒
But I come back to the water, no matter how hard I try
不管我多麼努力要當一個乖女兒 但是我總是會回到海邊 


Every turn I take, every trail I track
我轉的每一個彎 我追蹤的每一個足跡
Every path I make, every road leads back
我開闢的每一條道路 每一條路最終還是走回原點
To the place I know, where I can not go
去我所知道的每一個 我不應該去的地方 
Though I long to be
雖然那是我渴望之處


See the line where the sky meets the sea? It calls me
你有看到天空與大海相遇的那條交界線嗎? 它在呼喚我
And no one knows, how far it goes
而且沒有人知道 那條交界線有多遠
If the wind in my sail on the sea stays behind me
航行在大海中 如果我帆上的風在我身後留下
One day I'll know, if I go there's just no telling how far I'll go
有一天我會知道 如果我航行到那裏 只是不知道我可以去多遠


Oh oh oh, oh, oh oh oh oh, oh oh oh, oh oh
Oh oh oh, oh, oh oh oh oh, oh oh oh, oh oh


I know, everybody on this island seems so happy on this island
我知道 島上的每個人 看起來在島上都過得很快樂
Everything is by design
一切都是設計過的
I know, everybody on this island has a role on this island
我知道 島上的每個人 在島上都扮演著某一個角色
So maybe I can roll with mine
所以 也許我也可以假裝 我很融入這一切


I can lead with pride, I can make us strong
我可以引以為豪  我可以讓我們變得強壯
I'll be satisfied if I play along
如果我附和這一切 我會感到很滿足
But the voice inside sings a different song
但我內心深處 有一個聲音唱著不一樣的歌
What is wrong with me?
我到底怎麼了?


See the light as it shines on the sea? It's blinding
你有看見光在海面上閃閃發亮嗎? 如此的耀眼炫目
But no one knows, how deep it goes
但是沒有人知道 它有多深
And it seems like it's calling out to me, so come find me
而它似乎像是在呼喚著我 來找我吧
And let me know, what's beyond that line, will I cross that line?
並且讓我知道 越過那條交界線有什麼 我會越過那條線嗎?


See the line where the sky meets the sea? It calls me
你有看到天空與大海相遇的那條交界線嗎? 它在呼喚我
And no one knows, how far it goes
而且沒有人知道 那條交界線有多遠
If the wind in my sail on the sea stays behind me
航行在大海中 如果我帆上的風在我身後留下
One day I'll know, how far I'll go
有一天我會知道  我可以航行多遠

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    iscream 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()