Katy Perry - Rise

 

I won't just survive
我不會只是活下來
Oh, you will see me thrive
Oh,你會看到我更加堅強茁壯
Can't write my story
無法寫下我的故事
I'm beyond the archetype
因為我超越了典範

I won't just conform
我不會只是順從
No matter how you shake my core
不論你用任何方法動搖我的內心深處
'Cause my roots—they run deep, oh
因我的心已盤根錯節無法撼動

Oh, ye of so little faith
Oh,你的信念如此薄弱
Don't doubt it, don't doubt it
不要懷疑, 不要質疑
Victory is in my veins
勝利已經深入我的血脈
I know it, I know it
我知道, 我確信
And I will not negotiate
我絕不會談判
I'll fight it, I'll fight it
我會為自己而戰, 為自己而戰
I will transform
我會浴火重生

When, when the fire's at my feet again
當大火在我腳下再次蔓延
And the vultures all start circling
而禿鷹全部開始在空中盤旋
They're whispering, "You're out of time,"
他們全都在竊竊私語, "妳已經沒有時間了,"
But still I rise
但是我仍然撐下來

This is no mistake, no accident
沒有錯誤, 沒有意外
When you think the final nail is in
當你認為最後致命一擊已經擊倒我了
Think again
我勸你再想一下
Don't be surprised
不要感到驚訝
I will still rise
我仍然會崛起

I must stay conscious
我必須保持清醒
Through the madness and chaos
穿越瘋狂與混亂
So I call on my angels
所以我呼叫我的天使
They say
他們說
Oh, ye of so little faith
Oh,你的信念如此薄弱
Don't doubt it, don't doubt it
不要懷疑, 不要質疑
Victory is in your veins
勝利已經深入你的血脈
You know it, you know it
你知道, 你確信
And you will not negotiate
你絕不會談判
Just fight it, just fight it
只要你反抗他, 戰勝他
And be transformed
你將浴火重生

'Cause when, when the fire's at my feet again
因為當, 當大火在我腳下再次蔓延
And the vultures all start circling
而禿鷹全部開始在空中盤旋
They're whispering, "You're out of time,"
他們全都在竊竊私語, "妳已經沒有時間了,"
But still I rise
但是我仍然會撐下來

This is no mistake, no accident
沒有錯誤, 沒有意外
When you think the final nail is in
當你認為最後致命一擊已經擊倒我了
Think again
我勸你再想一下
Don't be surprised
不要感到驚訝
I will still rise
我仍然會崛起

Don't doubt it, don't doubt it
不要懷疑, 不要質疑
Oh, oh, oh, oh
You know it, you know it
你知道, 你確信
Still rise
繼續撐下去
Just fight it, just fight it
只要你反抗他, 戰勝他
Don't be surprised
不要感到驚訝
I will still rise
我仍然會崛起

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    iscream 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()