<< Tribute to Chester Bennington >>

Mike Shinoda:
「我有兩個孩子,他們都還很小,但是我發現他們現在就有很強的自我意識,
如果他們想要某種特定的東西,或不想穿襪子,或不想刷牙,
他們會因為一件小事讓你的日子變得很難過。
我就想到,我的天啊,當他們16歲時,他們就會對你大喊我恨你、
你不了解我、摔門、戴上耳機,完全不想聽父母說話。
所以我想如果我可以做一首歌放在時空膠囊裡,
及時的發送到當他們戴上耳機的那個時刻,這樣多酷啊!」


(哈哈哈,我覺得小孩會更抓狂吧,怎麼又是你的聲音!)

 

 

Linkin Park - Invisible


I've got an aching head
我的頭超痛
Echoes and buzzing noises
腦中充滿著回音 耳朵嗡嗡作響
I know the words we said
我知道我們說過的話
But wish I could've turned our voices down
但希望我們都可以降低音量
This is not black and white
這不是黑或白這麼簡單的問題
Only organized confusion
只是有組織的混亂
I'm just trying to get it right
我只是試著想把事情導正
And in spite of all I should've done
儘管我做了所有該做的事


I was not mad at you
我沒有生你的氣
I was not trying to tear you down
我不是試著想要摧毀你
The words that I could've used
那些我應該要用的話語
I was too scared to say out loud
卻怕到不敢說出口
If I cannot break your fall
如果我不能阻止你墜落
I'll pick you up right off the ground
我會馬上從地上接住你
If you felt invisible, I won't let you feel that now
如果你覺得自己像隱形一樣被忽視 我絕不會讓你有這種感受


Invisible, invisible
像隱形一樣被忽視
Invisible, invisible
像隱形一樣被忽視


You didn't get your way
事情不能照著你的心意走
And it's an empty feeling
讓你感覺很空虛
You've got a lot to say
你有很多話想說
And you just want to know you're being heard
你只想知道有人在傾聽你
But this is not black and white
但這不是黑或白這麼簡單的問題
There are no clear solutions
沒有明確的解決方法
I'm just trying to get it right
我只是試著想把事情導正
And in spite of all I should've done
儘管我做了所有該做的事 


I was not mad at you
我沒有生你的氣
I was not trying to tear you down
我不是試著想要摧毀你
The words that I could've used
那些我應該要用的話語
I was too scared to say out loud
卻怕到不敢說出口
If I cannot break your fall
如果我不能阻止你墜落
I'll pick you up right off the ground
我會馬上從地上接住你
If you felt invisible, I won't let you feel that now
如果你覺得自己像隱形一樣被忽視 我絕不會讓你有這種感受


Invisible, invisible
像隱形一樣被忽視
Invisible, invisible
像隱形一樣被忽視


This is not black and white
這不是黑或白這麼簡單的問題
There are no clear solutions
沒有明確的解決方法
I'm just trying to get it right
我只是試著想把事情導正
And in spite of all I should've done
儘管我做了所有該做的事 


I was not mad at you
我沒有生你的氣
I was not trying to tear you down
我不是試著想要摧毀你
The words that I could've used
那些我應該要用的話語
I was too scared to say out loud
卻怕到不敢說出口
If I cannot break your fall
如果我不能阻止你墜落
I'll pick you up right off the ground
我會馬上從地上接住你
If you felt invisible, I won't let you feel that now
如果你覺得自己像隱形一樣被忽視 我絕不會讓你有這種感受

 

Invisible, invisible
像隱形一樣被忽視
Invisible, invisible
像隱形一樣被忽視
Invisible, invisible
像隱形一樣被忽視
Invisible, invisible
像隱形一樣被忽視

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    iscream 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()