<< Tribute to Chester Bennington >>

 

 

 

Linkin Park – Breaking the Habit


Memories consume, like opening the wound
吞噬在回憶中 就像在撕裂傷口
I'm picking me apart again
我又把我自己撕碎了
You all assume I'm safe here in my room
你們都認為我在我的房間裡很安全
Unless I try to start again
除非我試著重新振作


I don't want to be the one
我不想當那個
The battles always choose
在戰鬥中總是都被挑中的人
'Cause inside, I realize
因為在我內心裡 我意識到
That I'm the one confused
我是那個感到困惑的人


I don't know what's worth fighting for
我不知道有什麼事值得我為之而戰
Or why I have to scream
也不知道為什麼我必須要尖叫
I don't know why I instigate
我不知道為什麼我要扇動別人
And say what I don't mean
然後說些不是我本意的話


I don't know how I got this way
我不知道我是怎麼走到這一步
I know it's not alright
我知道這不太妙
So, I'm breaking the habit
所以 我要破除惡習
I'm breaking the habit tonight
今晚我要打破慣例


Clutching my cure, I tightly lock the door
抓住我的解藥 我把門緊緊的鎖上
I try to catch my breath again
我試著再次調整我的呼吸
I hurt much more than anytime, before
我這次傷得比以往任何一次還重
I had no options left again
我沒有選擇只能再次逃開


I don't want to be the one
我不想當那個
The battles always choose
在戰鬥中總是都被挑中的人
'Cause inside, I realize
因為在我內心裡 我意識到
That I'm the one confused
我是那個感到困惑的人


I don't know what's worth fighting for
我不知道有什麼事值得我為之而戰
Or why I have to scream
也不知道為什麼我必須要尖叫
I don't know why I instigate
我不知道為什麼我要扇動別人
And say what I don't mean
然後說些不是我本意的話

 

I don't know how I got this way
我不知道我是怎麼走到這一步
I know it's not alright
我知道這不太妙
So, I'm breaking the habit
所以 我要破除惡習
I'm breaking the habit tonight
今晚我要打破慣例


I'll paint it on the walls
我會把它塗鴉在牆上
'Cause I'm the one at fault
因為我是罪魁禍首
I'll never fight, again
我將放棄戰鬥
And this is how it ends
這將是它終結的方式


I don't know what's worth fighting for
我不知道有什麼事值得我為之而戰
Or why I have to scream
也不知道為什麼我必須要尖叫
But now I have some clarity
但是現在我清楚明白了
To show you what I mean
我要明確地告訴你我的想法
I don't know how I got this way
我不知道我是怎麼走到這一步


I'll never be alright
我永遠都不會痊癒
So, I'm breaking the habit
所以 我要改變習慣
I'm breaking the habit
我要破除惡習
I’m breaking the habit tonight
今晚我要打破慣例

 

 

 


附註:
consume V.
1.消耗
2.吃、喝、飲用
3.燒毀、吞噬、吞沒
4.沉溺,沉迷,充滿(某種強烈感情或思想)
例如:The memories consumed him.   他沉浸在回憶中

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    iscream 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()