<< Tribute to Chester Bennington >>

 

 

Linkin Park – Burning in the Skies


I used the deadwood to make the fire rise
我用枯木點燃升起火焰
The blood of innocence burning in the skies
無辜者的鮮血在天空中燃燒
I filled my cup with the rising of the sea
我用杯子裝滿湧升的海水
And poured it out in an ocean of debris
再將它倒回充滿殘骸的海洋中


I'm swimming in the smoke
我浮沉在煙霧中
Of bridges I have burned
在被我燒毀的橋上
So don't apologize
所以無需道歉
I'm losing what I don't deserve
我失去了我本來就不應該得到的
What I don't deserve
我本來就不配擁有的


We held our breath when the clouds began to form
當雲層開始形成之際  我們屏住呼吸
But you were lost in the beating of the storm
但你在暴風雨的襲擊中迷失了方向
And in the end, we were made to be apart
最後  我們被迫分離
Like separate chambers of the human heart
像心臟各自獨立的左右心房


I'm swimming in the smoke
我浮沉在煙霧中
Of bridges I have burned
在被我燒毀的橋上
So don't apologize
所以無需道歉
I'm losing what I don't deserve
我失去了我本來就不應該得到的
It's in the blackened bones
僅剩焦黑的殘骨
Of bridges I have burned
在我燒毀的橋上
So don't apologize
所以無需道歉
I'm losing what I don't deserve
我失去了我本來就不應該得到的
What I don't deserve
我本來就不配擁有的


I'm swimming in the smoke
我浮沉在煙霧中
Of bridges I have burned
在被我燒毀的橋上
So don't apologize
所以無需道歉
I'm losing what I don't deserve
我失去了我本來就不應該得到的
The blame is mine, alone
這一切都是我一個人的錯
For bridges I have burned
因為我自斷後路
So don't apologize
所以無需道歉


I'm losing what I don't deserve
我失去了我本來就不應該得到的
What I don't deserve
我本來就不配擁有的
What I don't deserve, oh
我本來就不配擁有的
What I don't deserve
我本來就不配擁有的


I used the deadwood to make the fire rise
我用枯木點燃升起火焰
The blood of innocence burning in the skies
無辜者的鮮血在天空中燃燒

 

 

 

附註:
burn a bridge、burn bridges、burn one's bridges
自斷後路
例句:Don't burn your bridges.

但歌詞 I'm swimming in the smoke of bridges I have burned.
整句話直譯是比較順暢,但還是有自斷後路之含意。

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    iscream 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()