【飢餓遊戲3 : 自由幻夢】由18歲的驚人才女Lorde首度擔任電影原聲帶統籌製作,

這是她創作的其中一首,英文歌詞的意境超美,呼應電影女主角的心情。

又是一首緊緊抓住你的心,讓你屏住呼吸的歌!

 

 

 

Lorde - Yellow Flicker Beat 


I’m a princess cut from marble, smoother than a storm.
我是由大理石砌成的公主,比暴風雨更加平靜安穩
And the scars that mark my body, they’re silver and gold,
在我身上刻畫的下傷疤,每個都像銀和金一樣的珍貴
My blood is a flood of rubies, precious stones,
我的血是大量湧出的紅寶石與各種珍貴閃耀的寶石
It keeps my veins hot, the fire's found a home in me.
使我的血脈發燙,讓火焰在我身體裡找到歸宿
I move through town, I’m quiet like a fight,
我穿過城鎮,安靜的像一場戰鬥
And my necklace is of rope, I tie it and untie.
我的項鍊像是一個枷鎖,我不斷的將它繫緊或卸下
And now people talk to me, but nothing ever hits home
而現在人們跟我說話,但是再也沒有什麼可以擊中我的要害
People talk to me, and all the voices just burn holes.
人們跟我說話,所有的聲音都化為深淵
I’m done with it (ooh)
我終結了一切


[Chorus:]
This is the start of how it all ends
這一切怎麼開始的就怎麼結束
They used to shout my name, now they whisper it
他們曾經大聲的呼喊我的名字,現在他們只敢低聲呢喃
I’m speeding up and this is the red, orange, yellow flicker
beat sparking up my heart
我加速移動,在我的心中激盪出最閃耀燦爛的紅橘黃火焰節奏
We're at the start, the colours disappear
在最初時,閃耀的顏色消失暗淡
I never watch the stars, there’s so much down here
我從來沒有見過滿天星辰,如此近在眼前
So I just try to keep up with the red, orange, yellow flicker
beat sparking up my heart
所以我只是盡力的在我的心激盪出最閃耀燦爛的紅橘黃火焰節奏


I dream all year, but they’re not the sweet kinds
我做了一整年的夢,但並不是甜美的夢境
And the shivers move down my shoulder blades in double time
那不寒而栗的感覺從我的脊樑往下加速襲來
And now people talk to me, I’m slipping out of reach now
而現在人們跟我說話,我已悄悄的離開到他們無法碰觸的地方
People talk to me, and all their faces blur
人們跟我說話,他們的臉漸漸變得模糊不清
But I got my fingers laced together and I made a little prison
我緊握我的雙手,做了一個小小的監獄
And I’m locking up everyone who ever laid a finger on me
我把所有欺凌干涉我的人關進監牢
I’m done with it (ooh)
我終結了一切


[Chorus]
This is the start of how it all ends
這一切怎麼開始的就怎麼結束
They used to shout my name, now they whisper it
他們曾經大聲的呼喊我的名字,現在他們只敢低聲呢喃
I’m speeding up and this is the red, orange, yellow flicker
beat sparking up my heart
我加速移動,在我的心中激盪出最閃耀燦爛的紅橘黃火焰節奏
We're at the start, the colours disappear
在最初時,閃耀的顏色消失暗淡
I never watch the stars, there’s so much down here
我從來沒有見過滿天星辰,如此近在眼前
So I just try to keep up with the red, orange, yellow flicker
beat sparking up my heart
所以我只是盡力的在我的心中激盪出最閃耀燦爛的紅橘黃火焰節奏


And this is the red, orange, yellow flicker beat sparking up
my heart
在我的心中激盪出最閃耀燦爛的紅橘黃火焰節奏
And this is the red, orange, yellow flicker beat-beat-beat-
beat
在我的心中激盪出最閃耀燦爛的紅橘黃火焰節奏

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    iscream 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()