Foster The People - 來自美國加州洛杉磯的獨立樂團。

這首歌是在講述一個在校總是被有錢的小孩霸凌,在家又備受冷落忽視的小孩羅伯,

在他爸爸的抽屜裡找到一把槍,練習了很久,興奮的要執行他的校園屠殺計畫。


這首歌是用''羅伯的觀點''來唱,因為羅伯對於屠殺計畫很興奮,所以這首歌聽起來輕快悅耳,

如果不知道歌詞,殊不知是一個小孩的屠殺計畫,詭異又諷刺。
 

霸凌的嚴重性足以改變一個人的一生,我想 Foster The People 就是想用這種反差來突顯霸凌的可怕!

 

 

Foster The People - Pumped up Kicks
 

Robert's got a quick hand.
羅伯動作很快
He'll look around the room, he won't tell you his plan.
他環顧了一下他的房間,不打算透露他的計畫
He's got a rolled cigarette
他拿了一支捲菸
Hanging out his mouth, he's a cowboy kid.
叼在他的嘴邊,像一個小牛仔
Yeah, he found a six shooter gun
耶!他發現一把六發左輪槍
In his dad's closet hidden with a box of fun things.
就藏在他爸爸的衣櫥裡的盒子,裡面還放些有趣東西
And I don't even know what
我也不知道那些是什麼
But he's coming for you, yeah he's coming for you.
但是羅伯要來找你了,耶!他要來找你了


All the other kids with the pumped up kicks you better run, better run, outrun my gun.
那些穿潮牌球鞋的同學們,你們最好跑快一點,再快一點,跑的比我的槍還快
All the other kids with the pumped up kicks you better run, better run, faster than my bullet.
那些穿潮牌球鞋的同學們,快跑啊,再跑快一點,最好跑得比我的子彈快


Daddy works a long day.
爸爸的工作又是漫長的一天
He'll be coming home late, he's coming home late.
他今天會很晚回家,非常晚回家
And he's bringing me a surprise.
而且他會帶給我一個驚喜
'Cause dinner's in the kitchen and it's packed in ice.
因為我的晚餐還在廚房的冷凍庫裡
I've waited for a long time.
我等很久了
Yeah the sleight of my hand is now a quick-pull trigger,
耶,我現在不只手法敏捷,而且扣板機超快
I reason with my cigarette,
我在跟我手上的香菸講道理
And say, "Your hair's on fire, you must have lost your wits, yeah."
告訴它 '' 你的頭著火了,所以你一定失去理智了,耶!''


All the other kids with the pumped up kicks you better run, better run, outrun my gun.
那些穿潮牌球鞋的同學們,你們最好跑快一點,再快一點,跑的比我的槍還快
All the other kids with the pumped up kicks you better run, better run, faster than my bullet.
那些穿潮牌球鞋的同學們,快跑啊,再跑快一點,最好跑得比我的子彈快

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    iscream 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()