The band's lead singer and songwriter, Gary Lightbody, said of the track, 


“Don't Give In was originally about a friend going through a tough time

 but the more I wrote into it I realised it was about me 

and the struggle of making the album — which took five years and was not easy — 

coupled with the struggle with depression I've had since I was a kid,

so it has become the talisman of the album. The song that became a self-fulfilling prophecy.” 

 

樂團主唱兼詞曲作者 Gary Lightbody 在談到這首歌時說:
 

“不要屈服這首歌最初是關於一個朋友經歷了一段艱難的時期,

但我越寫越深入,我意識到這是關於我自己,

以及製作這張專輯所經歷的掙扎 ─這張專輯花了5年時間,真的很不容易─

再加上我從小就與憂鬱症纏鬥,

所以它成了這張專輯的護身符,這首歌成了一個自我實現的預言。”

 


Snow Patrol 音樂類型:另類搖滾、強力流行、後英式搖滾、獨立搖滾

 

Snow Patrol - Don't Give In


Don't give in
不要屈服
Don't you dare quit so easy
你敢這麼輕易地就放棄嗎
Give all that you got on the soul
把你靈魂上的一切都奉獻出來
Don't say that you want it forever
別說你永遠想要它
I know, I know
我懂 我知道


It's in your blood
在你的血液裡
And it's in your making
這你自己造成的
So don't hold your tongue
所以不要保持緘默
'Cause it's, it's no longer working
因為它 它不再起作用了
Don't fall on your sword
不要一個人獨自承擔所有的責任
Just follow your instinct
只需跟著你的直覺
Like an old lesson learned
就像吸取的教訓
Like an old lesson learned
就像吸取的教訓


Only you know what it, what it is to see through
只有你知道它是 它是怎樣看穿的
See through the eyes that are trained on me now
透過現在在我身上訓練過的眼睛
I can, I can only tell you how it, how it looks from here
我可以 我只能告訴你 從這裡看它是怎麼回事
I think you made up your mind
我想你已經下定決心了
I think you made up your mind
我想你已經下定決心了


Don't give in
不要屈服
Don't you dare quit so easy
你敢這麼輕易地就放棄嗎
Give all that you got on the soul
把你靈魂上的一切都奉獻出來
Don't say that you want it forever
別說你永遠想要它
I know, I know
我懂 我知道


Don't give in
不要屈服
Don't you dare quit so easy
你敢這麼輕易地就放棄嗎
Give all that you got on the soul
把你靈魂上的一切都奉獻出來
Don't say that you want it forever
別說你永遠想要它
I know, I know
我懂 我知道


Yes there's a lot we can
是的 我們可以做更多
We can learn from this loss
我們可以從這次的失敗中吸取教訓
Learn not to let it fall around our ears
學會不要讓它在我們的耳邊低語
Don't fall in love with the, with the way things were
不要愛上 不要愛上事情原來的樣子
It'll fuck up your mind, it'll fuck up your mind
它會毀了你的大腦 它會毀了你的大腦
For this is all on the wings of others
因為這一切都在其他的束縛中
I loved you more
我更愛你
More in your own flight
比你的逃離更多


So it ain't the same
所以這不一樣
It won't be lost forever
它不會永遠消失
It won't be lost forever
它不會永遠消失


Don't give in
不要屈服
Don't you dare quit so easy
你敢這麼輕易地就放棄嗎
Give all that you got on the soul
把你靈魂上的一切都奉獻出來
Don't say that you want it forever
別說你永遠想要它
I know, I know
我懂 我知道


Don't give in
不要屈服
Don't you dare quit so easy
你敢這麼輕易地就放棄嗎
Give all that you got on the soul
把你靈魂上的一切都奉獻出來
Don't say that you want it forever
別說你永遠想要它
I know, I know
我懂 我知道


This is your grace
這是你的恩典
And I don't know why, and I don't know why
而我不知道為什麼 而我不知道為什麼
This is your grace
這是你的恩典
And I don't know why, and I don't know why
而我不知道為什麼 而我不知道為什麼


Don't give in
不要屈服
Don't you dare quit so easy
你敢這麼輕易地就放棄嗎
Give all that you got on the soul
把你靈魂上的一切都奉獻出來
Don't say that you want it forever
別說你永遠想要它
I know, I know
我懂 我知道

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    iscream 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()