這首歌在說毒品、酒跟性再high,也填補不了清醒時極度空虛的心靈。

MV以一種微電影的形式拍 Ozzy Osbourne 年輕時放蕩不羈墮落的日子,
而他的妻子 Sharon Osbourne 是如何不離不棄的照顧他。

順道一提,MV的男主角Jack Kilmer是方基墨的兒子,
女主角 Jessica Barden 在英劇
(去X的世界末日 The End of the F***ing World)中扮演Alyssa,
我覺得這部厭世青少年的黑色喜劇蠻有趣的,順便推薦。

 

Ozzy Osbourne 音樂類型:重金屬音樂、毀滅金屬、藍調搖滾、硬式搖滾。

 

Ozzy Osbourne - Under the Graveyard


Today, I woke up and I hate myself
今天  我醒來時  我恨我自己
Death doesn't answer when I cry for help
當我哭喊救命時  死亡沒有回應我
No high could save me from the depths of Hell
嗑藥嗑的再爽  也沒有辦法把我從地獄深淵救出
I'll drown my mind until I'm someone else
我將淹沒在我的腦海裡  直到我變成另一個人


Don't take care of me, be scared of me
不要照顧我  要害怕我
My misery owns me
我的痛苦俘虜了我
I don't wanna be my enemy
我不想成為我自己的敵人
My misery owns me now
我的痛苦正在俘虜著我


Under the graveyard
在墳墓裡
We're all rotting bones
我們都是腐爛的骨頭
Everything you are
你是一切
Can't take it when you go
無法忍受你離開我
I ain't livin' this lie no more
我再也不想活在謊言之下
Ain't livin' this lie no more
再也不想活在謊言之下
It's cold in the graveyard
在墳墓裡是如此寒冷
We all die alone
我們全都會孤獨地死去


Cover my eyes so I can't see clear
遮住我的雙眼  讓我看不清
One sip away from everything I fear
只要吸一小口  就可以遠離我害怕的一切
Ashes to ashes, watch me disappear
一切化為灰燼  看著我消失
Closer to home because the end is near
離家更近了  因為終點就在眼前


Don't take care of me, be scared of me
不要照顧我  要害怕我
My misery owns me
我的痛苦俘虜了我
I don't wanna be my enemy
我不想成為我自己的敵人
My misery owns me now
我的痛苦正在俘虜著我


Under the graveyard
在墳墓裡
We're all rotting bones
我們都是腐爛的骨頭
Everything you are
你是一切
Can't take it when you go
無法忍受你離開我
I ain't livin' this lie no more
我再也不想活在謊言之下
Ain't livin' this lie no more
再也不想活在謊言之下
It's cold in the graveyard
在墳墓裡是如此寒冷
We all die alone
我們全都會孤獨地死去


(I'm waiting for you)
(我在這裡等著你)
(You, you, you, you)
( 你, 你, 你, 你 )


Under the graveyard
在墳墓裡
We're all rotting bones
我們都是腐爛的骨頭
Everything you are
你是一切
Can't take it when you go
無法忍受你離開我
I ain't livin' this lie no more
我再也不想活在謊言之下
Ain't livin' this lie no more
再也不想活在謊言之下
It's cold in the graveyard
在墳墓裡是如此寒冷
We all die alone
我們全都會孤獨地死去

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    iscream 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()