<< Tribute to Chester Bennington >>

 

Chester Bennington:
「We wanted this song to apply to two things at the same time: 
someone getting kicked out of a game, and someone getting out of a bad relationship.」

 

我們希望這首歌同時適用兩件事:
一個被踢出比賽的人,一個擺脫一段糟糕感情關係的人

 

 

Linkin Park - Good Goodbye (feat. Pusha T and Stormzy)


[Chorus: Chester Bennington]
So say goodbye and hit the road
說聲再見 瀟灑地上路
Pack it up and disappear
收拾好行李 就此消失
You better have some place to go
你最好有地方可去
'Cause you can't come back around here
因為你再也不能回到這裡
Good goodbye
好好道別吧
(Don't you come back no more)
(永遠別再回來了)


[Verse 1: Mike Shinoda]
Live from the rhythm, it's
隨著節奏活著
Something wild, venomous
這裡充次著野蠻與惡毒
Enemies trying to read me
敵人想要看清我
You're all looking highly illiterate
你們就像高度文盲一樣讀不透我
Blindly forgetting if I'm in the mix
盲目的忘記我是戰略高手
You won't find an equivalent
你無法找到跟我一樣強的對手
I've been here killing it
因為我是無敵的箇中好手
Longer than you've been alive, you idiot
我出道的時間比你活的還久 你這蠢貨
And it makes you so mad
這讓你非常生氣是吧
Somebody else could be stepping in front of you
有人竟然搶在你的前面擋路
And it makes you so mad that you're not the only one
這讓你非常生氣是吧 你不是這裡的唯一焦點
There's more than one of you
這裡像你的人不只一個
And you can't understand the fact
你無法理解這個事實
That it's over and done, hope you had fun
一切都已經結束 希望你得到樂趣
You've got a lot to discuss on the bus
你在巴士上不斷地想要討論這些往事
Headed back where you're from
彷彿想要回到你的過去 


[Chorus: Chester Bennington]
So say goodbye and hit the road
說聲再見 瀟灑地上路
Pack it up and disappear
收拾好行李 就此消失
You better have some place to go
你最好有地方可去
'Cause you can't come back around here
因為你再也不能回到這裡
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧


[Verse 2: Pusha T]
(Wooh!)
Goodbye, good riddance
再見 總算擺脫這一切
A period is after every sentence
就像每句話後面總會有句點
Did my time with my cellmate
我和我的獄友總算服完刑期
Maxed out so now we finished
已經到達極限 終於可以解脫
Every day was like a hail date
每天都像在地獄
Every night was like a hailstorm
每晚都像暴風雨來襲
Took her back to my tinted windows
把她帶回我破舊的住所
Showin' out, she in rare form
她用罕見的方式出現
Wings up, now I'm airborne
展開翅膀 帶我在天空翱翔
King Push, they got a chair for him
King Push (Pusha T 的綽號) 他們還真為他準備了寶座
Make way for the new queen
快為新女王開路
The old lineup, where they cheer for 'em
舊的陣容在為他們歡呼
Consequence when you ain't there for him
這就是你沒支持他的後果
Were you there for him?
你當時有站在他身邊嗎?
Did you care for him?
你在乎過他嗎?
You were dead wrong
你完全大錯特錯 


[Chorus: Chester Bennington]
(Don't you come back no more)
(永遠別再回來了)
So say goodbye and hit the road
說聲再見 瀟灑地上路
Pack it up and disappear
收拾好行李 就此消失
You better have some place to go
你最好有地方可去
'Cause you can't come back around here
因為你再也不能回到這裡
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
(Don't you come back no more)
(永遠別再回來了)
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
(Don't you come back no more)
(永遠別再回來了)


[Verse 3: Stormzy]
Yo
Let me say goodbye to my demons
讓我跟我的心魔道別
Let me say goodbye to my past life
讓我跟我的過去道別
Let me say goodbye to the darkness
讓我跟我的黑暗道別
Tell 'em that I'd rather be here in the starlight
告訴他們我寧願站在鎂光燈下
Tell 'em that I'd rather be here where they love me
告訴他們我寧願待在有人愛我的地方
Tell 'em that I'm yours this is our life
告訴他們我是屬於你們的 這就是我們的人生
And I still keep raising the bar like
但是我還是會繼續待在酒吧裡
Never seen a young black brother in the chart twice
從未看過年輕黑人歌手能夠連續兩次登上排行榜
Goodbye to the stereotypes
跟那些陳腔濫調道別
You can't tell my kings we can't
別說我們做不到
Mandem we're linking tings in parks
兄弟 我們可是公園裡最響亮的
Now I got a tune with Linkin Park
而現在我可是和聯合公園一起唱歌
Like goodbye to my old hoe’s
跟我的婊子道別
Goodbye to the cold roads
向冰冷的路道別
I can't die for my postcode
我不能因為我的出身而死
Young little Mike from the Gold Coast
來自黃金海岸的年輕小Mike
And now I'm inside with my bro bro's
現在我和我的兄弟可混得很好
Gang

 

[Chorus: Chester Bennington]
(Don't you come back no more)
(永遠別再回來了)
So say goodbye and hit the road
說聲再見 瀟灑地上路
Pack it up and disappear
收拾好行李 就此消失
You better have some place to go
你最好有地方可去
'Cause you can't come back around here
因為你再也不能回到這裡
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
(Don't you come back no more)
(永遠別再回來了)
Good goodbye
好好道別吧
Good goodbye
好好道別吧
(Don't you come back no more)
(永遠別再回來了)

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    iscream 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()