Chris Cornell對這首歌的說法:

「 這是一首關於對來世希望的歌,不是正常的一神論:你努力工作,努力的當一個好人,

一個有道德、公平、慷慨的人,最後一個人孤獨地在房間裡等死,然後你還是下地獄了! 」

 

我覺得這是一首非常迷人的歌,就像其他的音樂人所形容的 Chris Cornell ───  非常有才華的詩人。

我們在一生中做過很多事情,有時候自我感覺良好的覺得自己是做對的事,但或許直接或間接地對別人造成傷害而不自知。

或者過度放大自己做的好事,忽視自己犯的小惡,到死前還是一直覺得自己是個好人,其實壞事比好事做的更多。

最終一個人在房間裡等著死神的到來,孤獨的,下地獄。

 

Audioslave 音樂類型:另類金屬、另類搖滾、硬式搖滾

 

Audioslave - Like a Stone


On a cobweb afternoon,
在一個混亂的午後
In a room full of emptiness
在一個充滿空虛的房間裡
By a freeway 
在高速公路上旁
I confess I was lost in the pages of a book full of death;
我懺悔我迷失在一本充滿死亡的書頁中
Reading how we'll die alone.
閱讀著我們如何孤獨地死去
And if we're good we'll lay to rest,
如果我們是好人 我們會獲得安息
Anywhere we wanna go.
去我們想去的任何地方


In your house I long to be;
在你的房子裡 那裡是我一直渴望的地方
Room by room patiently,
一個房間接著一個房間 我耐心的等待
I'll wait for you there like a stone.
我會像石頭一樣在那裡等你
I'll wait for you there alone.
我會孤獨的在那裡等你


And on my deathbed I will pray to the gods and the angels,
在我臨終的床前 我會向上帝與天使祈禱
Like a pagan to anyone who will take me to heaven;
像我這樣一個異教徒 誰會帶我上天堂
To a place I recall, I was there so long ago.
去一個我記得的地方 很久以前我就在那裡了
The sky was bruised, the wine was bled, and there you led me on.
天空傷痕累累 酒如鮮血四溢 在那裡你矇騙了我 


In your house I long to be;
在你的房子裡 那裡是我一直渴望的地方
Room by room patiently,
一個房間接著一個房間 我耐心的等待
I'll wait for you there like a stone.
我會像石頭一樣在那裡等你
I'll wait for you there alone, alone.
我會孤獨的在那裡等你 孤獨的


And on I read until the day was gone;
我一直閱讀著 直到最後一天
And I sat in regret of all the things I've done;
我坐在那裡 悔恨我所做過的一切
For all that I've blessed, and all that I've wronged.
為我所祝福過的一切 和我所錯怪過的一切
In dreams until my death I will wander on.
像活在夢中直到我死的那一天 我仍會繼續漂泊


In your house I long to be;
在你的房子裡 那裡是我一直渴望的地方
Room by room patiently,
一個房間接著一個房間 我耐心的等待
I'll wait for you there like a stone.
我會像石頭一樣在那裡等你
I'll wait for you there alone, alone.
我會孤獨的在那裡等你 孤獨的

 

 

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    iscream 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()